woensdag 9 januari 2013

Slapstisck??

Ik had wat schrik voor deze sessie. Ik durf me niet altijd volledig laten gaan.
Gelukkig werd alles goed en rustig opgebouwd, waardoor ik me steeds 'veiliger' voelde. Ik kon telkens een stapje verder gaan.

We maakten eerst ons hele lichaam los, er werd een beweging doorgegeven terwijl we onze naam zegden, we maakten kennis met de silly walk (sketch van Monty Python).

Uiteindelijk was het de bedoeling om tot stomme film te komen. Ook dit werd opgebouwd. Eerst speelden we een fragment van Toon Tellegen over 2 oude vrouwtjes. We kregen de scène op papier en mochten ze voorstellen zoals we zelf wilden. De enige voorwaarde, geen klank!


De laatste stap: Bedenk zelf een slapstickfilmpje! Eerst vond ik het moeilijk. Plots zag ik een roos liggen en het scenario kwam als vanzelf. Dit is het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten