donderdag 17 januari 2013

M-DAY

Vandaag is het DE dag.

We starten met een openingsmoment met een flashmob en een klein stukje toneel.
De leerlingen moeten de workshops goed volbrengen en dan krijgen ze een voorwerp waarmee ze het bevroren meisje kunnen ontdooien.

Voormiddag:
De eerste workshop kwam wat moeizaam op gang.
Je kent de kinderen niet, zij kennen jou niet.
Het is allemaal nog wat zoeken.
Niet alle kinderen doen drama even graag, dus dat maakt het ook niet makkelijker.
Als bij al hebben ze toch goed hun best gedaan.

Als we even terugblikken, moet ik wel toegeven dat het muzischer geweest was als we de kinderen zelf iets lieten bedenken dat ze zouden uitbeelden. Nu hebben wij kaartjes gegeven waar op stond wat ze moeten uitbeelden. We hebben hen dus eigenlijk wat beperkt.

Namiddag:
De kinderen bleken Charlie Chaplin te kennen, dat maakte het voor ons makkelijker. Blijkbaar is er tegenwoordig een tekenfilm van Chaplin.

De Silly Walks deden ze zeer enthousiast mee.

Ze hadden als snel een scenario klaar en we hebben alles in 1 keer kunnen filmen.
Gelukkig heb ik ontdekt dat ik met mijn fototoestel onmiddellijk zwart/wit kon filmen. Dit bespaarde me heel wat werk op de computer. Enkel het geluid werd weggehaald en er werd een jazzmuziekje opgezet.

Zie hier het resultaat voor het toonmoment:

Een samenvatting van de hele dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten